reede, 29. mai 2015

Part ll. Hispaania ja Eesti vahelistest erinevustest! Liiklusest, hindadest ja üldisest linnapildist. (31. postitus Hispaaniast)

Eelmises osas kirjutasin ma hispaanlaste ja eestlaste vahelistest erinevustest (LINK), ning sel korral räägin kõigest muust huvitavast, mis mulle siin elades silma on jäänud. Hindadest, liiklusest ja üldisest linnapildist.

Mõnda aega peale oma ratta ostmist ning peale paari kuud siin elamist sain aru, et siin on hirmus kitsas. Enamus tänavatest on siin üherajalised ja ühesuunalised ning ka kõnniteed on umbes meetrilaiused, mis teeb siin rattaga sõitmise päris keeruliseks. Samuti viimasel ajal, kui ilmad mõnusalt soojaks läinud on, on isegi kõndimine veidi raske kui kõik Elche inimesed välja jalutama tulnud on.:D

Liikluse kohta võin öelda, et see pole nii hull kui seal põhjas arvatakse. Liiklus on küll VÄGA aeglane, st linnas on keskmine kiirus 30km/h, kuid autoõnnetusi ning kriimudega autosi pole ma siin pea üldse näinud. Samuti võin öelda, et bussijuhid on siin küll oma ala parimad. Sest ma ei kujutaks ise ette üherajaliselt tänavalt 90 kraadiga teisele üherajalisele pöörata, kui mõlemal küljel järjest hirmus palju autosi pargib. (Ja parkida siin ei osata.) Samuti kasutatakse autosignaali inimeste tervitamiseks, mitte selleks, milleks see mõeldud on:D

Politseiautosi on siin tänavatel hästi palju, päeval ringiliikudes võib neid näha kümneid. Ma pole küll täpselt kindel millega nad tegelevad, sest autod pargivad hunnikutes sõiduradadel ning inimesed ületavad teid igas suvalises kohas, kus võimalik, ning politseid see absoluutselt ei koti. Näiteks võib tuua selle, kui nägin tee ääres ühte kuuma kutti ratas käekõrval seismas ning samal ajal läksin suvalisest kohast üle tee ja vahepeal kiikasin muiates selle sama kuti poole. Teisele poole teed jõudes vaatasin korra uuesti tema poole ja nägin et tüüp oli politsei:D Noh, ups...:D kinni mind igatahes ei võetud.:)

Rääkides poodidest, siis siin selliseid Selveri ja Rimi taolisi ei leidu absoluutselt, kus siis oleks palju erinevaid toiduaineid ning ka tähtsamad riideesemeid, kosmeetikat ja muud. Selliseid keskusi nagu kristiine on siis umbes 2, mis asuvad linnapiiri ääres, ning kuhu bussiga sõitmine võtab päris kaua aega. Samas on siin palju mercadonasi, dialprixe, hiperber’e ja muidu toidupoode ning linnas ringi käies on näha, et pea kõikide majade esimesed korrused koosnevad väikestest butiikidest, kust siis näiteks käsitööasju, kosmeetikat või riideid osta saab. Samuti on siin palju väikeseid pangakontoreid, hiina poode, tapase baare, kebabi söögikohti ja muud huvitavat.

Minu jaoks on see niii tüütu otsida erinevaid asju terve linna pealt. Ohh kuidas ma selverit igatsen! Ja no tore-tore et minu kodu torupilli selver just sel ajal remondis on, kui mina 3ndal juunil Eestisse tulen :D Ja kojutulekust rääkides, jõuan ma 3nda juunil peale 22 õhtul Tallinna lennujaama, kui mõni kallis mulle vastu tulla tahab:)

Võibolla keegi mäletab kui ma kõige esimestes postitustes toidu hindadest kirjutasin ja nendest päris vaimustunud olin. Nüüd hiljem mõeldes, ei ole see hindade vahe üldse nii suur. Mõned asjad on kallimad kui Eestis, mõned asjad odavamad. Kokkuvõttes ei olegi väga vahet.

Eestis ostsin ma omale nullist külmkappi asju esimest korda eelmisel suvel, ning see koosnes peamiselt erinevatest valmis salatitest, võileibadest, kananagitsatest, krõpsudest ja ilmselgelt siidrist:D Ning paar nädalat peaaegu alati valmistoite osta oli jah päris kallis, seetõttu mulle tunduski, et siinne toit on palju odavam. Tegelikult hakkasin ma siiatulles normaalset sööki ostma, nagu eri pudrud, köögiviljad ja puuviljad, piimad ja mahlad, ning alkoholi olen ma siinolles tarvitanud väga vähe.

Samas võib siit riideid leida palju odavamalt. Primark on see esimene odavaim koht mis mulle meenus ning kuigi öeldakse, et kvaliteet väga madal, siis leidub seal ka palju asju, mille hinna ja kvaliteedi suhe on väga paigas. Sokki tuli mul küll paari pesuga auk sisse kuid samas trenniriietega olen mitmeid kuid bodypumbis käinud, bodycombatis higistanud ja jõusaalis pingutanud ning riided näevad siiani väga head välja. Samuti võib siit leida lõpmatuseni pluuse, lühkareid ja bikiine vaid paari euri eest. 

Sel korral siis kõik, jutt juba nii pikk valmis. Järgmine kord erinevusti leides kirjutan inimeste välimusest, siestast, ja kõigest muust mis pähe tuleb:) 

Muidugi ei saa mainimata jätta kui hirrrmsasti ma Eestisse tulekut ootan! Ainult 3 päeva veel!!!:)

Silvia


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar