pühapäev, 17. aprill 2016

Kuidas sai alguse minu tervislik eluviis /// My healthy lifestyle journey

Hei sõbrad!

Väga kaua olen ma tahtnud teha postitust oma tervislikumast eluviisist, mis sai alguse umbes jaanuari keskelt. Olin saanud novembikuus MyFitnessist liitumisel kaasa tasuta kehaanalüüsi ja loomulikult olin ma jätnud mineku viimasele minutile (ning lootsin enne minekut ka võimalikult kaua trennis käia, et veidikene olukorda parandada), ning lõpuks vedasin ennast kohale paar päeva enne selle aegumist. Poleks esialgu arvanudki, et see mu motivatsioonile esimese tõuke võib anda.

Ütles siis see nägus treener, et 10kg võiksin alla võtta küll, ning olin sellega ka muidugi nõus. Mõni aasta tagasi Scala Fitnessis kehaanalüüsis käies olid mu näidud, rasvaprotsent, lihasmass ja muu kõige paremas korras ja ka mu kaal näitaski umbes 10kg väiksemat numbrit. Ehk on väga hästi tunda, et eriti tervislik ma viimased paar aastat küll olnud pole.

Peale kehaanalüüsis käimist hakkasingi vaikselt mõtlema, et ehk võiks tõesti lõpuks proovida veidi tervislikumalt toituma hakata. Hakkasin otsima internetist tervislikke retsepte ning leidsin ka paljasporgandi blogi, mida lugedes ma aru sain, et enamus mu igapäevatoidust oli täiesti töödeldud ja ebatervislik, kuigi sõin täiesti tavalisi portsjoneid ning mitte liiga ulmelistel kellaaegadel. Kuna ma toitumisest eriti palju ei jaga ning kokkamisoskusega samuti ei hiilga siis ei saanud ma arugi, kui halvad need toidud mu kehale olid, mida varem igapäevaselt omale sisse sõin. Leidsin tema blogist palju megahäid, maitsvaid ja tervislikke retsepte ning lisaks tõstis see ka mu motivatsiooni.

Mõni võib ehk arvata, et minu muutus tervislikumaks käis kähku ja ehk üleöö. Tegelikult võttis see päris kaua aega ja mõttetööd, sest ma ei suutnud hakkama saada mõttega, et ma oma elu ilma krõpsude, friikate, burkside ja siidrita elama pean.... Ma olin söögist ja rämpstoidust niivõrd sõltuvuses ning seetõttu ei uskunud ma elusees, et tervislikult toituda suudan.

Alustasin väga rahulikult ja vaikselt, jätsin välja mahlad ja muud magusad joogid ning harjutasin ennast päevas 1-2 liitrit vett jooma. Samuti jätsin vaikselt välja kõik töödeldud toidud ja sõin rohkem värsket ning õppisin veidi rohkem aega toidutegemise peale kulutama. Mõne nädala jooksul mu motivatsioon aina tõusis ning lisaks ostsin omale kaks väga huvitavat raamatut ning ka vitamiine ja mõned toidulisandud. Ning iga päevaga hakkasin endasse rohkem uskuma, et ma saan sellega hakkama!

Olingi vaikselt jõudnud punkti, kuhu ma varem jõudnud polnud- endasse uskumine. Ma ei uskunud, et suudan loobuda toidust, millest ma nii sõltuvuses olin ja mida ma täiesi tavaliseks ja normaalseks pidasin aga mida nädalad edasi, seda vähem oli mul isu nende toiduainete järele. Ning kolme kuu möödudes on kõik magusad asjad minu jaoks palju magusamad ja soolased toidud maitsekamad kui varem. Joon teed ilma suhkruta, mida varem täiesti rõvedaks pidasin ning soola, pipart ja muid toiduaineid on toitudele palju vähem vaja lisada. Minu ema ja venna jaoks söön ma täiesti maitsetuid toite:D Krõpsu söön ma vahel küll, kuskil korra 2-3 nädala jooksul, ning usun et, võin endale kõike lubada, kuid mõistlikus koguses. Igal inimesel on craving'ud ning endale neid täielikult keelata ei tasu.

Kogu selle jutuga tahtsingi jõuda sinna, et kui mina selliseks muutuseks suuteline olin, suudab seda igaüks. Põhiline on leida või tekitada endale vaikselt motivatsiooni (näiteks trenniriiete, terviseraamatute ja toidulisandite ostmise näol :D). See võib võtta aega aga see on seda väärt. Rohkem väärt kui kõige ebatervisliku söömine, mille järgi isu tuleb. Ning kui see jutt kasvõi ühele inimesele korda läks ja veidi motivatsiooni tekitas, olen ma õnnelik!

///
I have wanted to make this post about eating healthy for a long time now. It started in January when I had to use the opportunity to go to body analysis in MyFitness where the machine calculates your weight, body fat %, muscle mass and other cool things. I knew that the results are not gonna be good but I wanted to go anyways. And who could have known that it would be the beginning of my motivation for eating more healthy!

It was not an easy start, rather very difficult. The hardest part was to believe in myself that I could do it...and it took some time. As I did not have much knowledge about healthy eating and lifestyle, I started to google about it and found an awesome blog. After reading it I realised, that the food I was eating was so unhealthy. I was eating only processed foods and that was the reason I had gained weight during last 2-3 years. I was so addicted to it and I just did not think that I could eat healthy.

I slowly started to exclude juices and other sweet drinks and also fast and processed foods, which I was so used to eating almost every day. In the beginning I let myself eat what I wanted pretty often, but as the time went by I felt that I did not want to eat these foods as much anymore. As I ate more healthy, I felt my body changing and every time now when I eat any kind of proccessed food I don't feel as good when I eat healthy. And after few weeks I had slowly reached the point where I had not came before- I started to believe in myself.  


It was a tough start and it took time, but is was so worth it. The best thing is that making healthy decisions gets only easier and easier with time. After some weeks I felt that my body didn't that crappy food anymore and it felt so good when I ate healthy. Sweet things got only sweeter in time and salty foods more salty. I didn't need to add sugar to my tea anymore, although before I though it tasted gross...


With all this, I just wanted to say that if I am capable of this change, anyone is. It started to be one of the hardest things I've done but every day it gets easier and it is so worth it. Its just amazing to feel amazing and comfortable in your own body. And If I have motivated at least one person reading this, I'm happy!



21. jaanuar vs 10. aprill. -3,5kg

Ostsin ka kaks raamatut, millest üks on ''Sool, suhkur ja rasv''. See räägib sellest, kuidas toiduainete tööstused on toitudes arvutanud välja täpse soola, suhkru, rasva ja muude ainete kogused, et inimestes sõltuvust tekitada. Nii loogiline! Aga polnud varem selle peale tulnudki. Samuti ostsin Orgu raamatu ''Garanteeritud kaalulangus'', mis räägib üldiselt tervislikust eluviisist, näiteks sellest, kuidas leida motivatsiooni, mis toiduaineid süüa hommikuti, et ei tuleks väikse aja pärast näksimise isu, vitamiinide ja mineraalide, toitainete ja toiduainete kasulikkusest ning muust lihtsast ja loogilisest, millest lugedes tundub, et tegelikult ei ole see üldse nii keeruline tervisliku eluviisiga alustada. Soovitan lugeda! 
Olen alati armastanud trenni teha (eriti bodypumpi) kuid rohkem motivatsiooni oli käia klubis ja rühmatrennides kohapeal. Viimatega kuudega olen ma hakanud kodus treenimist nii nautima, et otustasin lepingu MyFit'i üldse lõpetada. Ning siiamaani teen trenni umbes 4-5 korda nädalas! Nii rõõmus oma väikse koduse jõusaali üle :)
///
I have always loved to work out but I had more motivation for training in the club than at home. I've had the bodypump set for more than 4 years already but only from now I have started to enjoy working out at home. I even ended the contract with MyFitness and now I'm still working out 4-5 times a week:) Im so happy of my little gome ''gym''!
Samuti võtan igapäevaselt d-vitamiine, omega-3 kapsleid, multivitamiine-mineraale self'ilt ning spirulina tablette. Miks ja milleks need kasulikud on võite lugeda paljasporgandi blogist! http://www.paljasporgand.ee/toidulisandid
Lisan ka mõned pildid toiduainetest, mis mu kappi viimaste kuude jooksul sattunud on:)





































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar